Devel sixty

Экстерьер

Судя по словам разработчиков, автомобиль представляет собой монокок из углепластика, который размещён на раме из алюминия. Однако этим никого не удивить, так как подобную конструкцию применяют для очень быстрых машин. Благодаря ней обеспечиваются необходимые прочностные характеристики при существенном облегчении массы. Смотря на внешний вид, создаётся ощущение, что новинка схожа с «Бэтмобилем».

Это видно по обтекаемой форме кокпита, немного тяжеловесным и рубленым граням кузова. Кроме этого, заметны сзади расположенные патрубки выпускной системы, которые очень похожи на реактивные дюзы. Смотря на Devel Sixteen ощущается также сходство с реактивным истребителем, особенно  задней части. Впереди присутствует необычная треугольная форма, переходящая в мощный сплиттер.

Боковые стойки обладают продолговатыми фарами, вытянутыми по вертикали и имеющими футуристический вид. Завершается стильный вид при помощи массивного верхнего антикрыла, опирающегося на 3 стойки. Если изначально создаётся ощущение, что перед тобой сверхсовременный автомобиль, то приглядевшись более внимательно можно понять, что Девил Сикстин является своего рода «любительской подделкой», которая имеет мало общего с продукцией брендов Бугатти, Феррари и Ламборджини.

Изначально в глаза бросается некоторая топорность внешнего вида – детали выглядят сильно грубо, в некоторой степени даже неуклюже. Очень удивило строение заднего антикрыла, стойки которого закрепляются к корпусу с помощью нескольких заклепок. Глядя на подобное сразу начинаешь вспоминать китайский автопром 1990-х годов. Интересно, что на автомобильном шоу Дубая 2017 года показали серийную версию, которая была лишена массивного антикрыла.

Это можно также отнести к передним фарам, которые в большей степени выполняют декоративную функцию, чем являются полноценной оптикой. Создаётся ощущение, будто отдел разработок Devel Sixteen стремились взять лучшие черты от быстрых транспортных средств иных производителей, например, Пагани Зонда Р или МакЛарен П1.

В общем, в оформлении внешнего вида автомобиля стало больше плавных контуров. Инженеры изменили форму светотехники и дизайн «катков». Кабина, как и раньше, сдвинута вперед, будто оставляя место здоровенному мотору, имеющему удивительные технические характеристики.

Интерьер

У концептуальной модели, показанной в 2013-м, обивка кресел имела элитную кожу, где были вставки в виде колец из металла (что весьма необычно), а также «загадочный» блок со светодиодным наполнением на центральной консоли. При создании пола решили использовать кожу с ромбовидной стяжкой. Передняя панель могла похвастаться огромными циферблатами, из-за чего казалось, что находишься не в гиперкаре, а в космическом корабле.

Однако в реальной версии внутреннюю часть серьёзно поменяли в сторону минимализма. Установленная впереди панель имеет вид прямоугольного планшета, а рулевое управление представлено компактным «штурвалом» гоночного типа, которые имеет 8 кнопок управления. Больше информации про салон машины Девил Сикстин к сожалению нет.

Modifications

Grand Theft Auto Online

Category Modification Cost Image
Armor No Armor $1,000
Armor Upgrade 20% $7,500
Armor Upgrade 40% $12,000
Armor Upgrade 60% $20,000
Armor Upgrade 80% $35,000
Armor Upgrade 100% $50,000
Brakes Stock Brakes $1,000
Street Brakes $20,000
Sport Brakes $27,000
Race Brakes $35,000
Bumpers Front Bumpers Stock Front Bumper $2,200
Primary Bridge $4,600
Secondary Bridge $7,400
Black Bridge $11,700
Carbon Bridge $14,500
Rear Bumpers Stock Rear Bumper $2,200
Primary Diffuser $4,600
Secondary Diffuser $7,400
Carbon Diffuser $11,700
Primary Fins Diffuser $14,500
Secondary Fins Diffuser $14,700
Chassis Stock Chassis $700
Primary Trim $1,100
Secondary Trim $1,350
Carbon Trim $1,500
Secondary Light Strips $2,750
Primary Light Strips $3,600
Engine EMS Upgrade, Level 1 $9,000
EMS Upgrade, Level 2 $12,500
EMS Upgrade, Level 3 $18,000
EMS Upgrade, Level 4 $33,500
Exhausts Stock Exhaust $260
Chrome Stubby $750
Titanium Stubby $1,800
Gold Stubby $3,000
Chrome Extended $9,550
Gold Extended $9,750
Chrome Jet $10,500
Gold Jet $12,000
Titanium Jet $13,750
Explosives Ignition Bomb $5,000
Remote Bomb $7,500
Horns Main article: Los Santos Customs/Horns
Lights Headlights Stock Lights $600
Xenon Lights $7,500
Neon Kits Main article: Los Santos Customs/Lights
Livery None $11,400

(Rear quarter view)

Pink Pinstripe $18,240

(Rear quarter view)

Gruppe Sechs $19,380

(Rear quarter view)

Plus 9000 $20,520

(Rear quarter view)

Yellow Stripes $21,660

(Rear quarter view)

Luxe Stripes $22,800

(Rear quarter view)

Grey Pinstripe $23,370

(Rear quarter view)

Negative Stripes $23,939

(Rear quarter view)

Sessanta Nove $24,510

(Rear quarter view)

Junk $25,080

(Rear quarter view)

Ammu Nation

Sponsors: Deludamol, FlyUS, Pißwasser, Power Metal, Terroil, Weazel News and Whiz.

$25,650

(Rear quarter view)

Loss/Theft Prevention Tracker
Full Coverage
Respray Main article: Los Santos Customs/Respray Colors
Sell Sell Vehicle
Spoilers None $6,000
Flick Spoiler $7,050
Aggressor Spoiler $10,000
Primary Aggressor $13,000
Carbon Spoiler $14,000
Split Aero Spoiler $16,000
Competition Spoiler $16,500
Rear Mounted Spoiler $17,000
GT Spoiler $17,500
Livery GT Spoiler $18,000
Suspension Stock Suspension $200
Lowered Suspension $1,000
Transmission Stock Transmission $1,000
Street Transmission $29,500
Sports Transmission $32,500
Race Transmission $40,000
Turbo None $5,000
Turbo Tuning $50,000
Wheels Main article: Los Santos Customs/Wheels
Windows None $500
Light Smoke $1,500
Dark Smoke $3,500
Limo $5,000

Design

Grand Theft Auto Online

Both in name and in design, the Deveste Eight is clearly based on the real-life Devel Sixteen, a Dubai based concept hypercar. The shape of the headlights seems to be inspired by the Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo. Opposed to the butterfly doors from its real-life equivalent, the Deveste Eight uses gull-wing doors.

The Deveste Eight is clearly distinguished by its smooth design with various exotic curves around it. The front end is largely dominated by the dual carbon-fibre splitters on either side and large open ducts, along with dual mesh intakes that curve upwards and having plastic surroundings. Within each intake, there is a set of carbon-fibre curved housings with circular headlamps on the upper side and numerous light strips spanning most of the housing, down to almost the centre of the car. The bonnet area smoothly contorts inward and bears a golden Principe emblem on the front end, along with frontal ducts with plastic finish and rear exit vents within inset sections of the bonnet, intended to direct air to flow through the bonnet and passing on each side of the windscreen.

The sides of the car are distinctive by the protruding front arches and the upswept body shape, which reaches to the top of the rear wheel area before curving downwards on the rear end. Large concave sections can be seen coming from small front exit vents and reaching towards large mesh intakes intended to direct airflow into the rear brakes and the engine bay. The cabin area is distinctively rounded and long, featuring black trim around the windows, gull-wing doors with sleek mirror wings and rear-quarter inset panels with small vents, intended to direct airflow into the engine bay. The rear section has a large rounded window with plastic trim for the cabin, and a narrow, triangle-shaped glass pane with black trim intended for visibility of the engine. The central narrow area is relatively flat in comparison to the sides and features six slatted vents beside the rear glass pane.

The rear of the car is very unique, with the most prominent feature being the two enormous cylindrical openings that house the exhausts of the vehicle. Large triangle-shaped vents can be seen between the openings and the rear fender arches, containing V-shaped red tail lamps partially surrounding the outer part of the vents. The name ‘Deveste’ and ‘Eight’ is badged in gold on both the right and left rear vents, along with a small Principe logo onto the lower-middle section of the rear, between the openings. The vehicle’s rear splitters curve round and back into the body, and is also where the vehicle’s brake and reverse lamps are located, including an F1-style brake lamp on the centre. Its underside is fully covered with a carbon-fibre plate, with the front section having a small separation from the front splitters and the rear one having various separations for the rear splitters, including a wide central separation.

The interior is similar to that of the X80 Proto, except for the paddle shifters on the steering wheel and the Principe badge on the horn cap.

Most of its bodywork is painted in a primary colour, while the rear-view mirrors and the interior stitching are painted in a secondary colour. A trim color is also available for the dashboard, part of the door panels, seats and engine cover. The car uses a unique set of rims, conaisting of 14 spokes and having bolt details on the outer surrounding, wrapped in low-profile tyres.

Current Design Gallery

Front Quarter View

Top View

Rear Quarter View

Front View

Side View

Rear View

Engine View

Underside View

Inside View

Detail

Other modelling

Dashboard View

Performance

Grand Theft Auto Online

The Deveste Eight has overall moderate acceleration but an excellent top speed. However, it has a long wheelbase which causes that there could be a little problem when steering, as it has what to be expected when cornering. Though it is superior to many in the Super class, it can be equal against the Tezeract, as seen that the Deveste Eight is one of the fastest cars in the game, surpassing the X80 Proto and the Banshee 900R. However, upgrading it will make it faster than every known Super, but only being surpassed still by the Tezeract and a fully upgraded Pariah. Clearly, it is highly recommended for police evasion and racing. Having a lightweight aerodynamic and a par performance with the Tezeract, it can ram easily other cars at high speeds despite that, which means that the Deveste Eight has almost equal performance like the Tezeract, but has Rear-wheel drive instead of 4-wheel drive like the Tezeract. Crash deformation is very acceptable and it can take a lot of multiple hits before the engine collapses.

Though it has excellent acceptations about damage, the Deveste eight is extremely vulnerable to gunfire from behind, as it can be destroyed easily by shooting its huge exhausts with the Minigun or any vehicle that can be equipped with machine guns. And due to the large windows, the driver and the passenger can be exposed against enemy gunfire.

While the engine bay itself cannot be opened, a unique V16 engine can be partially seen through the glass hood, and by clipping the Rockstar Editor camera inside of it, one can see four turbochargers on either side of the engine like its real-life inspiration. It also has a mixed engine sound to that of both the X80 Proto and Vagner.

GTA Online Overview

Vehicle Statistics — Grand Theft Auto V
Acceleration(0-60 mph in Seconds) Top Speed(mph / kmh) Gears Engine Drivetrain(FWD / RWD / AWD) Mass(kg / lbs) Fuel TankSize (litres)
Handling.meta
N/A 106 / 170 6 N/A RWD 2300 / 5071 65
Website Statements / Badges
N/A N/A N/A N/A N/A N/A N/A
N/A N/A 6 N/A RWD Cannot be observed Cannot be observed
Rockstar Games Social Club
Speed

91.21373%

Acceleration

100%

Braking

33.333336%

Traction

82.57576%

Trivia

General

  • The vehicle’s name is a play on the word ‘Devastate’, meaning to ruin or destroy.
  • The Gruppe Sechs livery is based on the real-world Dubai police liveries found on some exotic police vehicles, this is a reference to the origin of Devel Motors, the company being founded in Dubai.
  • The ‘Plus 9000’ livery is based on the two-tone +5000 Devel livery, which represents the total horsepower of the vehicle, this could suggest that the Deveste Eight has 9,000hp.
  • The ‘Yellow Stripes’ livery is based on a Lamborghini Huracan wrap created by Khyzyl Saleem.

Grand Theft Auto Online

  • The Deveste Eight does not have a license plate, making it illegal on roads.
  • The website description is likely a reference to the real-life Devel Sixteen misconceptions, where-in many people believed the vehicle to be in late-prototype stages despite the car itself still being in concept.
  • When the engine is powered down, the vehicle will emit a ‘beep’ sound effect. This is also the same sound effect used on the Bestia GTS, Seven-70 and FMJ.
  • Strangely, the ‘Yellow Stripes’ livery applies yellow lines on the left hood intake, but not on the right one.
  • Applying the «Light Stripes» modifications also adds stripes on the side vents and the exhaust housings.
  • The default radio stations for the Deveste Eight are FlyLo FM, Los Santos Underground Radio, and Soulwax FM.
  • This vehicle’s stock rims can be found under the Street wheel ‘Wild Wagon’, this version has a slightly larger rim.

Техническая часть

Силовой агрегат

А вот тут есть о чём рассказать. Именно этой частью гордятся в компании. Автомобиль может похвастаться специально разработанным для Devil Sixteen бензиновым V-образным 16-цилиндровым 12.3-литровым двигателем, который получил 4 высокопроизводительные 81-миллиметровые турбокомпрессоры. Внутри мотора установлено также 32 клапана.

Лишь вдумайтесь – рабочий объем каждого цилиндра равняется почти 787 кубических сантиметров. Саму силовую установку разрабатывала американская компания Steve Morris Engines. А мы все с вами знаем, что американцы знают толк в мощных двигателях. Инженеры компании заявляют, что испытательный стенд позволил им достигнуть мощности в 4 515 лошадиные силы, что является предельным показателем, ограниченным диносистемой.

В целом же, инженерная группа утверждает, что пиковая мощность силового агрегата Devel Sixteen составляет 5 000 «лошадей». Получается, что этот гиперкар из ОАЭ самый «заряженный» автомобиль по всей Земле. Просто инженеры не смогли это замерить, так как у них нет нужного тестового стенда, который выдерживал бы подобные мощностя.

Крутящие усилия силовой установки составляют 4 766 Нм, чего должно с лихвой хватать гиперкару. Такой мотор должен позволять без проблем разгоняться с места до первой сотни за 1.8 секунд (по заверениям и расчётам компании). Предельный скоростной режим машины должен составить около 560 километров в час, что превышает показатель у держащей пальму первенства Bugatti Chiron.

Есть некоторые нюансы, которые вообще неясны, например, каким образом будет функционировать система охлаждения, ведь охлаждать есть что

Тем более, если взять во внимание тот же Chiron, то инженеры были вынуждены оснастить машину двенадцатью радиаторами, чтобы достичь стабильной работы силовой установки на различных режимах

Трансмиссия

В данный момент пока нет информации по поводу варианта трансмиссии, которую установят в спорткар. Но учитывая такие скоростные показатели, идеальным вариантом можно считать преселективную коробку с 2 сцеплениями. С другими коробками переключения передач не получится достигнуть высоких скоростей реакции.

Ходовая часть

Автомобиль имеет амортизаторы переменной жёсткости, функцию изменения клиренса, а также 3 режима управляющей электроники. Больше точной информации, к сожалению, пока нет. Кроме версий, имеющих топовый V16, для машины инженеры смогли адаптировать еще две силовые установки. В роли начальной версии выступает V-образная 8-цилиндровая установка, генерирующая 2 000 лошадиные силы.

За неё придётся заплатить не менее 1 600 000 долларов. Желающим иметь гоночную модификацию гиперкара, подняли мощность до 3-х тысяч конских сил. Этот вариант стоит от 1 870 000 долларов. В роли самой экстремальной версии является как раз модификация на 5 тысяч «лошадей», но она идет лишь для трека, а стоимость порядка 2 200 000 долларов. Интересно, что невзирая на достаточно необычные технические характеристики и потенциально возможную динамику, автомобиль из Дубая стоит не так много, как его соперники.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector